W 1868 roku były oficer artylerii belgijskiej Oscar Englebert otworzył w Liege sklepik z artykułami gumowymi. Jego sklep był nowoczesny jak na owe czasy, ale Oscar zdawał sobie sprawę z olbrzymiego potencjału gumy tego wszechstronnego, wodoodpornego materiału.
Pod kierunkiem jego syna przedsiębiorstwo rozwijało się dalej. Już wkrótce posiadało ono fabrykę produkującą wszelkie wodoodporne wyroby, od czepków do kąpieli po peleryny, fartuchy i rękawice.
Będący pasjonatem innowacyjności Oscar Englebert Junior zaczął eksperymentować z oponami, początkowo do rowerów i pojazdów ciągnionych przez konie. Szczególnie interesowały go hydrofobowe właściwości gumy.
Osiągnąwszy sukces na rynku opon rowerowych Englebert rozwinął działalność, obejmując nią sektor opon samochodowych. Stał się pierwszym producentem opon dla przemysłu motoryzacyjnego w krajach Beneluksu i jednym z pierwszych w Europie.
Zachęcona powodzeniem firma rozszerzyła swój asortyment o opony do samochodów wyścigowych i zdobyła sławę, przyczyniając się do historycznego zwycięstwa na torze w Le Mans – jako producent pierwszej opony, której nie trzeba było wymieniać w tym 24-godzinnym wyścigu.
Tuż przed wybuchem I wojny światowej Englebert trafił w dziesiątkę, wprowadzając nowy zygzakowy wzór do swoich opon. Znacznie poprawiło to bezpieczeństwo jazdy, ograniczając ryzyko poślizgu. Nowe opony zyskały taką popularność, że do 1914 roku produkcja zwiększyła się czterokrotnie.
Pod koniec lat 50-tych Englebert Tyres zwróciły na siebie uwagę US Rubber i obie firmy postanowiły połączyć siły. Tak narodziła się marka Uniroyal-Englebert. Po 10 latach przemianowano ją na Uniroyal.
Innowacja była zawsze fundamentem naszego sukcesu. Jako pierwsi wprowadziliśmy „oponę przeciwdeszczową”, pierwsi stwierdziliśmy zdolność kierunkowego bieżnika w kształcie litery V do szybkiego odprowadzania wody, jako pierwsi też zastosowaliśmy biomimikrę w projektowaniu opon - technologię Shark Skin.