Przy projektowaniu nowych modeli ogumienia do samochodów osobowych, dostawczych czy SUV-ów producenci nie tylko pracują nad nowymi składnikami mieszanek i kolejnymi wersjami kształtu bieżnika, ale też biorą pod uwagę wytyczne koncernów samochodowych i potrzeby nabywców.
Warto trzymać w samochodzie zestaw narzędzi i sprzęt do wymiany kół, aby być przygotowanym na wypadek konieczności naprawy opony lub wymiany koła na drodze.
Jaka jest różnica między oponami letnimi i zimowymi?
Dla wielu ludzi, zwłaszcza tych, którzy żyją w krajach odznaczających się ekstremalnymi warunkami pogodowymi, obowiązuje posiadanie dwóch kompletów opon – jednego na lato, drugiego na zimę.
Są trzy sposoby wzrokowego rozróżnienia opon zimowych od letnich: bieżniki opon zimowych są głębsze, mają inny wzór i dodatkowe oznaczenia na bocznych ściankach.
Opony Uniroyal są tak skonstruowane, żeby mogły długo służyć. Zakładając, że nie ulegną uszkodzeniu, powinny zapewnić dziesiątki tysięcy kilometrów przyjemnej, bezpiecznej jazdy.
Przyczepność jest zdefiniowana jako „zdolność koła lub opony do przylegania do drogi bez poślizgu”. Jest to szczególnie ważne, gdy nawierzchnia jest śliska, np. podczas jazdy na ośnieżonej jezdni.
Za konstrukcją opony kryje się więcej, niż by się mogło wydawać. Przy jej projektowaniu inżynierowie muszą uwzględnić bezpieczeństwo, oszczędność paliwa, zużycie i osiągi opony - nie zapominając o wszystkich siłach działających na oponę podczas jazdy.