Jedną z najważniejszych sił oddziałujących na oponę jest siła skrętu, która działa na oponę podczas wchodzenia w zakręt. Siła skrętu jest nie tylko równa sile odśrodkowej, która gdyby nie była zrównoważona mogłaby spowodować wypadnięcie auta z toru jazdy, ale także przeciwdziała sile odśrodkowej zapewniając oponom przyczepność do drogi podczas manewru zakręcania.
Ponadto podczas wchodzenia pojazdu w zakręt można zauważyć, że opona zmienia swój kształt. Powoduje to kąt skrętu, który wytworzył wystarczającą siłę boczną zarówno z przodu, jak i z tyłu. Natomiast siła skrętu w lewą stronę spowoduje poślizg auta na prawo.
Każda opona jest oznaczona indeksem prędkości, który określa maksymalną dopuszczalną prędkość, z jaką może poruszać się samochód. Dlatego kierowca potrzebuje takich opon, które będą odpowiednie do jego stylu i prędkości jazdy. Jeśli ktoś ma sportowe zacięcie i chce wykorzystać możliwości swojego auta do maksimum, rekomendowany jest montaż opon premium, które są najbardziej odporne na zużycie i umożliwiają pokonywanie zakrętów z większą prędkością.
Im szybciej jedzie skręcający samochód, tym większej sile nacisku poddawana jest opona. Przekroczenie pewnego progu prędkości może spowodować poślizg i utratę kontroli nad autem. W takiej sytuacji należy nie tylko zwolnić, ale także możliwie płynnie wykonywać skręty np. jadąc po zewnętrznym łuku jezdni, ale uważając by przekraczać środkową linię jezdni tylko wówczas, gdy jest to zgodne z określonymi przepisami ruchu drogowego i zachowana jest pełna widoczność pojazdów nadjeżdżających z naprzeciwka. Dojeżdżając do zakrętu należy najpierw spojrzeć w lusterko wsteczne i zwolnić do bezpiecznej prędkości. Następnie gdy koła są jeszcze wyprostowane, należy zredukować bieg, dzięki temu możliwe będzie przyspieszenie przy wychodzeniu z zakrętu. Zakręt należy wykonać płynnie, a po ominięciu jego połowy lekko dodać gazu. W miarę możliwości należy unikać hamowania na zakrętache, ponieważ może to zakłócić równowagę auta i spowodować poślizg.