Skład opony

Opony do aut osobowych są wynikiem złożonego procesu technologicznego. Składają się z wielu mieszanek gumowych, wielu rodzajów  sadzy, wypełniaczy takich jak krzemionka, składniki chemiczne lub mineralne. Dowiedz się tutaj, jak produkuje się opony.

Skład opony

1. Bieżnik. Jest wykonany z gumy syntetycznej i naturalnej. Składa się z trzech części: bloku zapewniającego przyczepność opony, stateczność kierunkową i odporność na zużycie; podkładu zmniejszającego opór toczenia i chroniącego karkas opony przed uszkodzeniem; i barku łączącego bieżnik z bokiem opony.     

2. Bandaż elastyczny. Wtopiony w kauczuk bezpośrednio pod zewnętrzną powłoką opony kord nylonowy poprawia osiągi opony przy znacznych prędkościach.

3. Opasanie. Wysoce wytrzymałe kordy stalowe zapobiegające odkształceniu i zwiększające stateczność kierunkową. Przyczyniają się do zmniejszenia oporu toczenia, przedłużają okres eksploatacji.

4. Kord tekstylny. Włókna z celulozy regenerowanej lub gumowany poliester utrzymują ciśnienie wewnętrzne i zapobiegają odkształceniu opony. 

5. Warstwa wewnętrzna - z kauczuku butylowego, uszczelnia wewnętrzną komorę wypełnioną powietrzem , pełni rolę dętki w oponach bezdętkowych.

6. Sciana boczna chroni karkas opony przed uszkodzeniami zewnętrznymi i warunkami atmosferycznymi. Tu znajdują się dane opony.

7. Pasek wzmacniający z włókien nylonowych i aramidowych, zwiększa stateczność kierunkową i ułatwia kierowanie.

8. Wypełniacz. Materiał z kauczuku syntetycznego, również zwiększa stateczność kierunkową i ułatwia kierowanie, a także poprawia komfort jazdy.

9. Drutówka. Druty stalowe zatopione w kauczuku zapewniają bezpieczne osadzenie opony na obręczy.

Uniroyal. Marka koncernu Continental.

Używamy plików cookie w celu zapewnienia jak największego komfortu korzystania z naszej witryny internetowej. Kliknij tutaj, żeby dowiedzieć się więcej lub zmienić ustawienia plików cookie w swojej przeglądarce.