Zoptymalizowany wzór bieżnika i sprawdzona technologia Skóry Rekina zapewniają lepsze odprowadzanie wody i chronią przed aquaplaningiem.
Ulepszony odpływ wody z części środkowej bieżnika ku zewnętrznym rowkom w części barkowej gwarantuje przyjemną jazdę.
Rozwiązując podstawowy konflikt między zachowaniem się opony na nawierzchni suchej i nawierzchni zimowej, opracowaliśmy zrównoważony bieżnik, zapewniający zarówno stabilność, jak i świetne zachowanie się opony zimą.
Specjalna geometria bloków bieżnika i wielofunkcyjna konstrukcja lameli zapewniają lepszą kompresję śniegu i doskonałą skuteczność hamowania tak na drogach zaśnieżonych, jak i suchych.
Stabilne, centralne żebro i szerokie bloki barkowe zapewniają znakomitą stabilność podczas pokonywania zakrętów.
Kupno jednego kompletu opon całorocznych zamiast osobno opon letnich i zimowych oznacza niższe koszty nabycia oraz przechowywania. Należy jednak przy tym pamiętać, że opony wielosezonowe zawsze, przez cały rok, stanowią rozwiązanie kompromisowe. W przypadku osób sporadycznie jeżdżących samochodem i to głównie w mieście, po regularnie odśnieżanych ulicach, a także osób mieszkających w regionie o umiarkowanych temperaturach i łagodnych zimach wybór opon wielosezonowych może być właściwą decyzją.
Opony o dobrych własnościach na mokrej nawierzchni (klasa A lub B) zapewniają krótszą drogę hamowania na mokrych drogach, co czyni je bezpieczniejszymi podczas jazdy w deszczu. Jeżeli chodzi o zużycie paliwa, kategoria D nie jest stosowana i nie ma planów wprowadzenia kategorii G.
Opony odpowiadają nawet za 20% zużycia paliwa. Jeśli chcesz pokonywać większy dystans na jednym zbiorniku paliwa, wybierz opony o wyższej kategorii. Dzięki temu obniżysz również ilość emitowanego przez twój samochód dwutlenku węgla. Wszystko sprowadza się do oporów toczenia, tj. energii traconej w związku z ruchem opony. Im niższe opory toczenia, tym mniejsza ilość zużywanej energii oraz niższe zużycie paliwa i emisja CO2. Różnica pomiędzy oponą klasy A oraz G może wynosi nawet 6 litrów na 1000 kilometrów.
Poziom hałasu zewnętrznego emitowanego przez oponę, wyrażony w decybelach. Im większa liczba kresek widocznych na etykiecie, tym głośniejsza opona.