Wysoki przebieg
Mieszanka, z której wykonano bieżnik opony wielosezonowej, ma wysoką trwałość i dobrą odporność na zużycie. W efekcie zapewnia to wysoki przebieg opon i zadowolenie z jazdy przez długi czas.
Wzór bieżnika z długimi poprzecznymi lamelami poprawia wgryzanie się w mokrą nawierzchnię. Szerokie poprzeczne rowki w części barkowej zapewniają skuteczniejsze odprowadzanie wody, lepiej chroniąc przed aquaplaningiem.
Potwierdzona przyczepność i znakomita skuteczność hamowania na zaśnieżonych drogach.
Jazda na oponach wielosezonowych może być interesująca, gdyż uwalnia właściciela auta od konieczności posiadania i przechowywania kilku kompletów opon różnych typów.
Ponadto opony takie w całym okresie ich użytkowania mogą obniżyć koszty eksploatacji pojazdu, w tym kosztów montażu opon, zużycia paliwa przez samochód oraz jednostkowy koszt zużycia bieżnika na kilometr.
Dla bezpiecznego przewozu ludzi i towarów ważne jest, by kierowca mógł polegać na stabilności swego pojazdu podczas jazdy przy każdej pogodzie. Wzór bieżnika zoptymalizowano poprzez zastosowanie wstęgowej konstrukcji na środku i poprawiającego prowadzenie użebrowania w częściach barkowych. Zapewnia to dobrą kontrolę i kierowalność pojazdu na suchej, mokrej i zaśnieżonej nawierzchni.
Mieszanka, z której wykonano bieżnik opony wielosezonowej, ma wysoką trwałość i dobrą odporność na zużycie. W efekcie zapewnia to wysoki przebieg opon i zadowolenie z jazdy przez długi czas.
Klasyfikacja przyczepności na mokrej nawierzchni wskazuje, jak dobrze opona będzie się zachowywać w warunkach deszczowych, a jej osiągi są oceniane w skali od klasy A do E. Wysoka ocena oznacza krótką drogę hamowania na mokrej nawierzchni.
Zmniejszone opory toczenia pozwalają oszczędzać paliwo i zmniejszać emisję CO2. Opony klasy A zapewniają najlepszą wydajność paliwową, a zużycie paliwa wzrasta aż do klasy E.
Jest to zewnętrzny hałas toczenia generowany przez oponę, mierzony w decybelach. Na etykiecie podany jest poziom hałasu oceniony w klasach od A do C.
Oprócz tych trzech wartości na etykiecie znajdują się również piktogramy - jeśli mają zastosowanie - odnoszące się do osiągów w warunkach silnego śniegu (3PMSF) i/lub przyczepności na oblodzonej nawierzchni (ten ostatni dotyczy tylko opon do samochodów osobowych).
Dzięki generatorowi etykiet UE możesz uzyskać dostęp do konkretnych wartości etykiet dla Twoich opon Continental.
Więcej szczegółów na temat nowej etykiety UE dla opon (2020/740) znajdziesz tutaj.