Przewożąc ludzi lub cenny towar, musisz dysponować oponami, na których możesz polegać. Opona Uniroyal Rain Max 2 odznacza się rowkami w kształcie strzałek, a także trzema szerokim kanałami obwodowymi, które odprowadzają wodę spod opony, co ogranicza ryzyko wystąpienia aquaplanningu.
Opona zyskała zupełnie nowy wzór bieżnika z większą liczbą rowków z myślą o skuteczniejszym rozcinaniu warstwy wody na nawierzchni jezdni, a także z kilkoma krawędziami chwytnymi, które skracają drogę hamowania na mokrej i suchej nawierzchni, zapewniając jednocześnie lepsze panowanie nad pojazdem oraz większą stabilność podczas pokonywania zakrętów.
Sztywne żebra oraz rowki wzdłużne bieżnika zapewniają równomierne rozłożenie nacisku w miejscu, w którym opona ma kontakt z nawierzchnią. Przynosi to zmniejszenie sił tarcia, co przekłada się na zmniejszenie zużycia paliwa oraz wydłużenie żywotności opony.
Magazyn promobil przeprowadził test opon do samochodów dostawczych i kamperów. Rozmiar testowany w 2010 r. to 235/65 R 16 C. W opony tej wielkości jest standardowo wyposażony między innymi: Mercedes Sprinter i VW Crafter. Przy pokonywaniu zakrętów na mokrej nawierzchni opony letnie dostawcze Uniroyal Rain Max 2 pokazały, co potrafi prawdziwa opona deszczowa: samochód mknął przez wodę z prędkością 82 km/h i przyspieszeniem poprzecznym 4,15 m/s².
Klasyfikacja przyczepności na mokrej nawierzchni wskazuje, jak dobrze opona będzie się zachowywać w warunkach deszczowych, a jej osiągi są oceniane w skali od klasy A do E. Wysoka ocena oznacza krótką drogę hamowania na mokrej nawierzchni.
Zmniejszone opory toczenia pozwalają oszczędzać paliwo i zmniejszać emisję CO2. Opony klasy A zapewniają najlepszą wydajność paliwową, a zużycie paliwa wzrasta aż do klasy E.
Jest to zewnętrzny hałas toczenia generowany przez oponę, mierzony w decybelach. Na etykiecie podany jest poziom hałasu oceniony w klasach od A do C.
Oprócz tych trzech wartości na etykiecie znajdują się również piktogramy - jeśli mają zastosowanie - odnoszące się do osiągów w warunkach silnego śniegu (3PMSF) i/lub przyczepności na oblodzonej nawierzchni (ten ostatni dotyczy tylko opon do samochodów osobowych).
Dzięki generatorowi etykiet UE możesz uzyskać dostęp do konkretnych wartości etykiet dla Twoich opon Continental.
Więcej szczegółów na temat nowej etykiety UE dla opon (2020/740) znajdziesz tutaj.