Podobnie jak jej sportowy odpowiednik – RainSport 3 – opona RainExpert 3 doskonale sprawdza się w deszczu. Technologia Skóry Rekina z rowkami wzdłużnymi oraz innowacyjną budową bieżnika ogranicza powstawanie turbulencji podczas przepływu wody, przyspieszając w ten sposób jej odprowadzanie. Daje to pewność nie tylko lepszego panowania nad pojazdem na mokrej nawierzchni, ale także większej ochrony przed wystąpieniem aquaplaningu.
Tym, co wyróżnia model RainExpert 3, jest zoptymalizowany pod kątem przepływu wody asymetryczny bieżnik oraz jego mieszanka, opracowana pod kątem najwyższej przyczepności na mokrej nawierzchni. Usztywniony poprzecznie duży bark opony zapewnia wzrost przyczepności podczas pokonywania zakrętów.
W kategorii przyczepności na mokrej nawierzchni model ten to zgodnie z europejską klasyfikacją opona klasy A.
Bieżnik został zaprojektowany pod kątem uzyskania optymalnego kontaktu opony z drogą, co oznacza mniejsze siły tarcia oraz niższe opory toczenia bez względu na rodzaj nawierzchni. Innymi słowy: opona wymaga dostarczenia mniejszej ilości energii na potrzeby utrzymania stałej prędkości obrotowej w linii prostej. Mniejsze opory toczenia to źródło niższego zużycia paliwa.
W teście porównawczym magazynu AutoBILD znalazło się 18 opon letnich. Jako kryteria testowe przyjęto osiągi na mokrej nawierzchni (aquaplanning, aquaplanning w zakrętach, prowadzenie, tor kołowy, hamowanie), osiągi na suchej nawierzchni (prowadzenie, hamowanie, komfort, poziom hałasu) oraz koszty (przebieg, cena/przebieg, opory toczenia). Opona Uniroyal RainExpert 3 przekonała dobrymi osiągami na mokrej nawierzchni.
Klasyfikacja przyczepności na mokrej nawierzchni wskazuje, jak dobrze opona będzie się zachowywać w warunkach deszczowych, a jej osiągi są oceniane w skali od klasy A do E. Wysoka ocena oznacza krótką drogę hamowania na mokrej nawierzchni.
Zmniejszone opory toczenia pozwalają oszczędzać paliwo i zmniejszać emisję CO2. Opony klasy A zapewniają najlepszą wydajność paliwową, a zużycie paliwa wzrasta aż do klasy E.
Jest to zewnętrzny hałas toczenia generowany przez oponę, mierzony w decybelach. Na etykiecie podany jest poziom hałasu oceniony w klasach od A do C.
Oprócz tych trzech wartości na etykiecie znajdują się również piktogramy - jeśli mają zastosowanie - odnoszące się do osiągów w warunkach silnego śniegu (3PMSF) i/lub przyczepności na oblodzonej nawierzchni (ten ostatni dotyczy tylko opon do samochodów osobowych).
Dzięki generatorowi etykiet UE możesz uzyskać dostęp do konkretnych wartości etykiet dla Twoich opon Continental.
Więcej szczegółów na temat nowej etykiety UE dla opon (2020/740) znajdziesz tutaj.