Uniroyal RainSport 3 to opona najnowszej generacji z technologią Skóry Rekina, dla której inspiracją była budowa skóry rekina. Opona wyróżnia się zoptymalizowaną pod kątem przepływu wody budową bieżnika. Mniejsze turbulencje podczas przepływu wody powodują przyspieszenie jej odprowadzania. Użytkownik może liczyć na wzrost odporności na aquaplaning oraz najlepsze właściwości użytkowe na mokrej nawierzchni.
Przyznając nam prestiżową nagrodę Red Dot Design Award, kapituła doceniła połączenie innowacyjności i funkcjonalności zastosowanej technologii.
Specjalny wzór bieżnika powoduje wzrost powierzchni kontaktu opony z mokrą nawierzchnią, co oznacza pewność lepszego panowania nad samochodem podczas manewru skręcania.
W kategorii przyczepności na mokrej nawierzchni model RainSport 3 to zgodnie z europejską klasyfikacją opona klasy A.
Konfiguracja Fast Curve Configuration w połączeniu z elastycznymi blokami bieżnika zapewnia wzrost powierzchni, w obrębie której dochodzi do przenoszenia sił na drogę. W związku z tym opona RainSport 3 zapewnia przyczepność także podczas szybkiego pokonywania zakrętów.
Opona typu run-flat, zwana w firmie Uniroyal oponą SSR (self-supporting-run-flat) posiada wzmocnioną ścianę boczną. W przypadku uszkodzenia opony zapobiega to zgnieceniu ściany bocznej między felgą a podłożem, a tym samym utracie powietrza. Dzięki temu nawet w razie awarii kierowca bezpiecznie dotrze do najbliższego warsztatu: opona SSR pozwala na pokonanie dystansu 80 km z maksymalną prędkością 80 km/h.
W teście opon letnich magazynu AutoBILD 50 opon musiało najpierw zaliczyć test bezpieczeństwa. Tylko 15 kandydatów, którzy uzyskali najkrótsze drogi hamowania, przeszło do drugiej rundy. W klasyfikacji końcowej opony Uniroyal Rainsport 3 zamontowane w samochodzie testowym VW Golf wyróżniały się głównie doskonałymi osiągami na mokrej nawierzchni.
ADAC przetestował w tym roku 16 opon letnich w rozmiarze 225/45 R 17 Y. Uwzględniono różne modele ze wszystkich klas opon. Samochód testowy to VW Golf 7. Opony Uniroyal RainSport 3 uzyskały ocenę 2,8.
Klasyfikacja przyczepności na mokrej nawierzchni wskazuje, jak dobrze opona będzie się zachowywać w warunkach deszczowych, a jej osiągi są oceniane w skali od klasy A do E. Wysoka ocena oznacza krótką drogę hamowania na mokrej nawierzchni.
Zmniejszone opory toczenia pozwalają oszczędzać paliwo i zmniejszać emisję CO2. Opony klasy A zapewniają najlepszą wydajność paliwową, a zużycie paliwa wzrasta aż do klasy E.
Jest to zewnętrzny hałas toczenia generowany przez oponę, mierzony w decybelach. Na etykiecie podany jest poziom hałasu oceniony w klasach od A do C.
Oprócz tych trzech wartości na etykiecie znajdują się również piktogramy - jeśli mają zastosowanie - odnoszące się do osiągów w warunkach silnego śniegu (3PMSF) i/lub przyczepności na oblodzonej nawierzchni (ten ostatni dotyczy tylko opon do samochodów osobowych).
Dzięki generatorowi etykiet UE możesz uzyskać dostęp do konkretnych wartości etykiet dla Twoich opon Continental.
Więcej szczegółów na temat nowej etykiety UE dla opon (2020/740) znajdziesz tutaj.