Uniroyal RainSport 3 to opona najnowszej generacji z technologią Skóry Rekina, dla której inspiracją była budowa skóry rekina. Opona wyróżnia się zoptymalizowaną pod kątem przepływu wody budową bieżnika. Mniejsze turbulencje podczas przepływu wody powodują przyspieszenie jej odprowadzania. Użytkownik może liczyć na wzrost odporności na aquaplaning oraz najlepsze właściwości użytkowe na mokrej nawierzchni.
Przyznając nam prestiżową nagrodę Red Dot Design Award, kapituła doceniła połączenie innowacyjności i funkcjonalności zastosowanej technologii.
Specjalny wzór bieżnika powoduje wzrost powierzchni kontaktu opony z mokrą nawierzchnią, co oznacza pewność lepszego panowania nad samochodem podczas manewru skręcania.
W kategorii przyczepności na mokrej nawierzchni model RainSport 3 to zgodnie z europejską klasyfikacją opona klasy A.
Konfiguracja Fast Curve Configuration w połączeniu z elastycznymi blokami bieżnika zapewnia wzrost powierzchni, w obrębie której dochodzi do przenoszenia sił na drogę. W związku z tym opona RainSport 3 zapewnia przyczepność także podczas szybkiego pokonywania zakrętów.
Opona typu run-flat, zwana w firmie Uniroyal oponą SSR (self-supporting-run-flat) posiada wzmocnioną ścianę boczną. W przypadku uszkodzenia opony zapobiega to zgnieceniu ściany bocznej między felgą a podłożem, a tym samym utracie powietrza. Dzięki temu nawet w razie awarii kierowca bezpiecznie dotrze do najbliższego warsztatu: opona SSR pozwala na pokonanie dystansu 80 km z maksymalną prędkością 80 km/h.
W teście opon letnich magazynu AutoBILD 50 opon musiało najpierw zaliczyć test bezpieczeństwa. Tylko 15 kandydatów, którzy uzyskali najkrótsze drogi hamowania, przeszło do drugiej rundy. W klasyfikacji końcowej opony Uniroyal Rainsport 3 zamontowane w samochodzie testowym VW Golf wyróżniały się głównie doskonałymi osiągami na mokrej nawierzchni.
ADAC przetestował w tym roku 16 opon letnich w rozmiarze 225/45 R 17 Y. Uwzględniono różne modele ze wszystkich klas opon. Samochód testowy to VW Golf 7. Opony Uniroyal RainSport 3 uzyskały ocenę 2,8.
Opony o dobrych własnościach na mokrej nawierzchni (klasa A lub B) zapewniają krótszą drogę hamowania na mokrych drogach, co czyni je bezpieczniejszymi podczas jazdy w deszczu. Jeżeli chodzi o zużycie paliwa, kategoria D nie jest stosowana i nie ma planów wprowadzenia kategorii G.
Opony odpowiadają nawet za 20% zużycia paliwa. Jeśli chcesz pokonywać większy dystans na jednym zbiorniku paliwa, wybierz opony o wyższej kategorii. Dzięki temu obniżysz również ilość emitowanego przez twój samochód dwutlenku węgla. Wszystko sprowadza się do oporów toczenia, tj. energii traconej w związku z ruchem opony. Im niższe opory toczenia, tym mniejsza ilość zużywanej energii oraz niższe zużycie paliwa i emisja CO2. Różnica pomiędzy oponą klasy A oraz G może wynosi nawet 6 litrów na 1000 kilometrów.
Poziom hałasu zewnętrznego emitowanego przez oponę, wyrażony w decybelach. Im większa liczba kresek widocznych na etykiecie, tym głośniejsza opona.
Używamy plików cookie w celu zapewnienia jak największego komfortu korzystania z naszej witryny internetowej. Kliknij tutaj, żeby dowiedzieć się więcej lub zmienić ustawienia plików cookie w swojej przeglądarce.