Bieżnik opony Uniroyal Rallye 4x4 Street wyróżnia się innowacyjnym podwójnym jodełkowym wzorem, dzięki któremu woda jest odprowadzania jednocześnie wzdłuż i w poprzek opony.
Woda jest usuwana błyskawicznie, co daje pewność ochrony przed wystąpieniem akwaplanacji oraz gwarancję pełnej radości z jazdy nawet na mokrej nawierzchni.
Opona Rallye 4x4 Street posiada szerokie bloki barkowe. Pochłaniają one siły oddziałujące na oponę w czasie pokonywania zakrętów, co jest źródłem stabilności i responsywności pojazdu zarówno na mokrej, jak i na suchej nawierzchni, a także doskonałej przyczepności na brukowanych i zaśnieżonych nawierzchniach, w tym także podczas jazdy po bezdrożach w niewymagających warunkach.
Opona Rallye 4x4 Street została opracowana z myślą o eksploatacji w warunkach drogowych, a więc jest cichsza niż inne opony do pojazdów typu SUV. Zoptymalizowana mieszanka z dodatkiem krzemionki doskonale pochłania powstające podczas jazdy wstrząsy i drgania. Dzięki dodatkowej warstwie karkasu opona jest wyjątkowo wytrzymała i zapewnia płynne prowadzenie oraz niski poziom hałasu podczas jazdy w terenie.
W specjalnym wydaniu magazynu AutoBild poświęconym samochodom z napędem na wszystkie koła przetestowano osiem opon letnich przeznaczonych dla SUV-ów. Zwycięzcą testu została opona Uniroyal Rallye 4x4 Street. Opona uzyskała najlepsze oceny w teście akwaplanacji oraz w kategoriach komfort toczenia i przyczepność na trawie.
Magazyn Autozeitung przetestował sześć opon w rozmiarze 215 / 65 R 16 H przeznaczonych dla SUV-ów na suchej nawierzchni, w deszczu i błocie. Zwycięzcą testu została bezdyskusyjnie opona Uniroyal. W każdych warunkach uzyskała ona najwięcej punktów.
Klasyfikacja przyczepności na mokrej nawierzchni wskazuje, jak dobrze opona będzie się zachowywać w warunkach deszczowych, a jej osiągi są oceniane w skali od klasy A do E. Wysoka ocena oznacza krótką drogę hamowania na mokrej nawierzchni.
Zmniejszone opory toczenia pozwalają oszczędzać paliwo i zmniejszać emisję CO2. Opony klasy A zapewniają najlepszą wydajność paliwową, a zużycie paliwa wzrasta aż do klasy E.
Jest to zewnętrzny hałas toczenia generowany przez oponę, mierzony w decybelach. Na etykiecie podany jest poziom hałasu oceniony w klasach od A do C.
Oprócz tych trzech wartości na etykiecie znajdują się również piktogramy - jeśli mają zastosowanie - odnoszące się do osiągów w warunkach silnego śniegu (3PMSF) i/lub przyczepności na oblodzonej nawierzchni (ten ostatni dotyczy tylko opon do samochodów osobowych).
Dzięki generatorowi etykiet UE możesz uzyskać dostęp do konkretnych wartości etykiet dla Twoich opon Continental.
Więcej szczegółów na temat nowej etykiety UE dla opon (2020/740) znajdziesz tutaj.