Zimą musimy liczyć się z występowaniem różnych warunków pogodowych: śniegu, lodu, a także – coraz częściej – deszczu. Model Snow Max 2 zapewnia lepsze panowanie nad pojazdem, a w efekcie większe bezpieczeństwo jazdy na mokrej nawierzchni w samochodach typu van lub minivan.
Oponę wyróżniają: jodełkowy wzór bieżnika oraz szerokie rowki poprzeczne na barkach. Taka budowa opony zapewnia lepsze i szybsze odprowadzanie wody, co zmniejsza ryzyko wystąpienia aquaplanningu.
Ciężkie ładunki wymagają specjalnego traktowania. W myśl tej zasady zaprojektowana została opona Uniroyal Snow Max 2, która doskonale sprawdza się w przewozach komercyjnych – zwłaszcza zimą.
Jodełkowy wzór bieżnika powoduje kumulację sił wzdłuż osi opony, co przekłada się na lepsze panowanie nad pojazdem. Duża liczba doskonale usytuowanych krawędzi chwytnych to gwarancja najlepszych właściwości trakcyjnych oraz wysokiej skuteczności hamowania na śniegu i lodzie – nawet podczas jazdy pod górę. Większa sztywność poprzeczna to element poprawiający skuteczność hamowania na suchej nawierzchni.
Nasza zoptymalizowana mieszanka gumowa zapewnia wzrost odporności opony na zużycie, a więc i wydłużenie jej żywotności. Im większa trwałość opony, tym niższy całkowity koszt eksploatacji.
W 2005 r. magazyn proMobil przetestował najlepsze opony zimowe dla busów i kamperów w Mercedesie Sprinter i VW LT. W teście znalazło się siedem opon. Opona Uniroyal Snow Max 2 wypadła doskonale i zwyciężyła w teście, otrzymując najwyższe oceny za jazdę po mokrej nawierzchni.
Klasyfikacja przyczepności na mokrej nawierzchni wskazuje, jak dobrze opona będzie się zachowywać w warunkach deszczowych, a jej osiągi są oceniane w skali od klasy A do E. Wysoka ocena oznacza krótką drogę hamowania na mokrej nawierzchni.
Zmniejszone opory toczenia pozwalają oszczędzać paliwo i zmniejszać emisję CO2. Opony klasy A zapewniają najlepszą wydajność paliwową, a zużycie paliwa wzrasta aż do klasy E.
Jest to zewnętrzny hałas toczenia generowany przez oponę, mierzony w decybelach. Na etykiecie podany jest poziom hałasu oceniony w klasach od A do C.
Oprócz tych trzech wartości na etykiecie znajdują się również piktogramy - jeśli mają zastosowanie - odnoszące się do osiągów w warunkach silnego śniegu (3PMSF) i/lub przyczepności na oblodzonej nawierzchni (ten ostatni dotyczy tylko opon do samochodów osobowych).
Dzięki generatorowi etykiet UE możesz uzyskać dostęp do konkretnych wartości etykiet dla Twoich opon Continental.
Więcej szczegółów na temat nowej etykiety UE dla opon (2020/740) znajdziesz tutaj.