Zimą musimy liczyć się z występowaniem różnych warunków pogodowych: śniegu, lodu, a także – coraz częściej – deszczu. Model Snow Max 2 zapewnia lepsze panowanie nad pojazdem, a w efekcie większe bezpieczeństwo jazdy na mokrej nawierzchni w samochodach typu van lub minivan.
Oponę wyróżniają: jodełkowy wzór bieżnika oraz szerokie rowki poprzeczne na barkach. Taka budowa opony zapewnia lepsze i szybsze odprowadzanie wody, co zmniejsza ryzyko wystąpienia aquaplanningu.
Ciężkie ładunki wymagają specjalnego traktowania. W myśl tej zasady zaprojektowana została opona Uniroyal Snow Max 2, która doskonale sprawdza się w przewozach komercyjnych – zwłaszcza zimą.
Jodełkowy wzór bieżnika powoduje kumulację sił wzdłuż osi opony, co przekłada się na lepsze panowanie nad pojazdem. Duża liczba doskonale usytuowanych krawędzi chwytnych to gwarancja najlepszych właściwości trakcyjnych oraz wysokiej skuteczności hamowania na śniegu i lodzie – nawet podczas jazdy pod górę. Większa sztywność poprzeczna to element poprawiający skuteczność hamowania na suchej nawierzchni.
Nasza zoptymalizowana mieszanka gumowa zapewnia wzrost odporności opony na zużycie, a więc i wydłużenie jej żywotności. Im większa trwałość opony, tym niższy całkowity koszt eksploatacji.
W 2005 r. magazyn proMobil przetestował najlepsze opony zimowe dla busów i kamperów w Mercedesie Sprinter i VW LT. W teście znalazło się siedem opon. Opona Uniroyal Snow Max 2 wypadła doskonale i zwyciężyła w teście, otrzymując najwyższe oceny za jazdę po mokrej nawierzchni.
Opony o dobrych własnościach na mokrej nawierzchni (klasa A lub B) zapewniają krótszą drogę hamowania na mokrych drogach, co czyni je bezpieczniejszymi podczas jazdy w deszczu. Jeżeli chodzi o zużycie paliwa, kategoria D nie jest stosowana i nie ma planów wprowadzenia kategorii G.
Opony odpowiadają nawet za 20% zużycia paliwa. Jeśli chcesz pokonywać większy dystans na jednym zbiorniku paliwa, wybierz opony o wyższej kategorii. Dzięki temu obniżysz również ilość emitowanego przez twój samochód dwutlenku węgla. Wszystko sprowadza się do oporów toczenia, tj. energii traconej w związku z ruchem opony. Im niższe opory toczenia, tym mniejsza ilość zużywanej energii oraz niższe zużycie paliwa i emisja CO2. Różnica pomiędzy oponą klasy A oraz G może wynosi nawet 6 litrów na 1000 kilometrów.
Poziom hałasu zewnętrznego emitowanego przez oponę, wyrażony w decybelach. Im większa liczba kresek widocznych na etykiecie, tym głośniejsza opona.