Harbour

Marka

Nasze zainteresowanie funkcjonalnością opon w deszczu zaczęło się już w 1868 r. od trafnych prognoz właściciela niewielkiego sklepu w Liege. Dziś nasza spółka macierzysta – Continental – jest trzecią największą na świecie marką o wartości 3,774 mld USD.

picture-article-1868

Założyciel firmy: zdeterminowany wizjoner

W 1868 r. były oficer belgijskich wojsk artyleryjskich Oscar Englebert otworzył w Liege niewielki sklep z wyrobami gumowymi. Było to przedsięwzięcie, które wyprzedzało swoje czasy, ale Oscar Englebert dostrzegł w tym uniwersalnym, wodoodpornym materiale ogromny potencjał.

picture-article-stop1

Syn założyciela: prawdziwy przedsiębiorca

Pod kierownictwem syna Oscara Engleberta przedsięwzięcie nabrało rozpędu. Niebawem firma uruchomiła własną fabrykę wyrobów wodoodpornych: czepków kąpielowych, płaszczy przeciwdeszczowych, fartuchów i rękawic.

picture-article-stop1

Moment zwrotny: ważny projekt dodatkowy

Jako wybitny innowator Oscar Englebert junior rozpoczął próby z oponami – początkowo do rowerów i pojazdów zaprzęgowych. Interesowała go przede wszystkim możliwość odprowadzania wody.

picture-article-stop2

Nasza pierwsza opona samochodowa: wizja przyszłości

Zachęcony sukcesem opon rowerowych Oscar Englebert rozszerzył działalność na opony samochodowe, stając się pierwszym producentem opon w krajach Beneluksu oraz jednym z pierwszych w Europie.

picture-article-stop1

Najpierw wyścigi samochodowe: testy wytrzymałości

Sukces przedsięwzięcia okazał się tak duży, że do oferty włączone zostały opony do samochodów wyścigowych, które spotkały się z ogromnym uznaniem i przyczyniły się do historycznego zwycięstwa w całodobowych zawodach Le Mans, gdzie były pierwszymi oponami, które przetrwały cały wyścig.

picture-article-1912

Zygzakowaty bieżnik: przełomowe odkrycie

Tuż przed wybuchem I wojny światowej Oscar Englebert zbił fortunę na wprowadzeniu zygzakowatego bieżnika. Nowe rozwiązanie w istotny sposób poprawiło parametry użytkowe opon w zakresie odporności na poślizg. Wynalazek zyskał tak dużą popularność, że do 1914 r. produkcja wzrosła czterokrotnie.

picture-article-1950

Międzynarodowa ekspansja: narodziny marki Uniroyal

W końcu lat pięćdziesiątych XX w. oponami Oscara Engleberta zainteresowała się spółka US Rubber. Wtedy też podjęto decyzję o nawiązaniu współpracy. Tak oto narodziła się marka Uniroyal-Englebert. Po upływie dekady nazwa została zmieniona na Uniroyal.

picture-article-stop1

Ciągłe innowacje: poszukiwanie doskonałości

Od początku innowacje stanowią fundament naszej filozofii działania. Jako pierwsi wyprodukowaliśmy „oponę na deszcz”, jako pierwsi dostrzegliśmy zdolność jodełkowego bieżnika do odprowadzania wody oraz jako pierwsi sięgnęliśmy po rozwiązania znane z przyrody, czego wyrazem jest technologia Shark Skin Technology.

picture-article-stop3

Uznanie: nagroda Red Dot Design Award

Z dumą przyjęliśmy prestiżową nagrodę Red Dot Design Award, którą otrzymaliśmy za jakość wzornictwa naszych opon.

picture-articlestop4

Przyszłość: świat pędzi naprzód

Przed nami jeszcze wiele wyzwań. Nie ustajemy w wysiłkach zmierzających do dalszego udoskonalania naszych opon, tak aby każdy użytkownik mógł czerpać radość z jazdy bez względu na pogodę.

picture-article-stopend
Uniroyal. Marka firmy Continental.