Jesteś obecnie na stronie Poland. Oferujemy szeroki zakres produktów z bezpośrednią obsługą klienta w wielu lokalizacjach na całym świecie.
Wszystkie lokalizacje

Jak montować opony RainSport 3

Unikalna konstrukcja bieżnika ze zoptymalizowanym przepływem wody

Konstrukcja bieżnika ze zoptymalizowanym przepływem wody w oponach RainSport 3 i RainExpert 3 jest unikatowa. Aby zapewnić możliwość korzystania ze wszystkich zalet opony, muszą być prawidłowo zamontowane.

Ten artykuł wyjaśnia, jak je założyć i dlaczego ma to znaczenie.


Jak prawidłowo zamontować opony?

Uniroyal Tyre with Arrows Icon forward/backwards

Konstrukcja opon Uniroyal RainExpert 3 i RainSport 3 wykorzystuje technologię kierunkowego i asymetrycznego wzoru bieżnika. Ale jakie to ma znaczenie  dla ich montażu? Kiedy opony kierunkowe mają na ściance bocznej wytłoczoną strzałkę pokazującą wymagany kierunek jazdy, opony asymetryczne (włącznie z asymetrycznymi ze zoptymalizowanym przepływem) mają wytłoczone słowa. Kierunek jazdy jest nieistotny. Ważne jest przestrzeganie zaleceń, by strona zaznaczona OUTSIDE – na zewnątrz była zwrócona do skraju drogi, od środka samochodu. RainSport 3 i RainExpert 3 są zakładane jak opony asymetryczne, z większymi blokami bieżnika do zewnątrz.

Jak widać na rysunku, opona RainSport 3 ma słowa OUTSIDE i INSIDE wyraźnie zaznaczone jako wskazówki do montażu. To samo dotyczy opony Uniroyal RainExpert 3. 

Opona Uniroyal RainSport 3 została wyróżniona prestiżową nagrodą Red Dot Design. Sędziowie chwalili jej innowacyjna technologię i wyraźną, unikatową zapowiedź osiągów.

Uniroyal Rainspot Car Graphic RainSport 3 i Rain Expert 3 prawidłowo zamontowane w samochodzie

Czy w przypadku RainSport 3 i RainExpert 3 opony prawe i lewe różnią się?

To pytanie, które często jest nam zadawane i prosta odpowiedź brzmi "nie". Wzory rowków na wewnętrznych i zewnętrznych barkach są różne, ale jeśli jest przestrzegana instrukcja OUTSIDE i INSIDE, nie ma znaczenia, po której stronie samochodu są montowane. W tym przypadku szerokie liniowe lub obwodowe rowki, które mogą przyjąć ogromne ilości wody, znajdują się prawidłowo po stronie wewnętrznej. Ta duża objętość przyjmowania sprawia, że woda nie będzie się zbierała przed oponą. Opona nie może zacząć płynąć, a więc ryzyko aquaplaningu jest zminimalizowane.

Uniroyal Rainspot Tyre Graphic (Inside-Outside) RainSport 3 tyres’ flow-optimised asymmetrical tread pattern

Czy przy prawidłowym montażu opon rowki po jednej stronie samochodu są skierowane do góry, a po drugiej stronie w dół?

Tak. Długie, strome rowki na zewnętrznym barku opony są zaprojektowane tak, aby kierować na zewnątrz jak najwięcej wody po najkrótszej drodze, a zatem w możliwie najkrótszym czasie. Opony Uniroyal RainExpert 3 zostały zaprojektowane w taki sposób, że woda może być odprowadzona w kierunku barku, na zewnątrz, jak również w kierunku głębokich rowków obwodowych. Kąt ich biegu nie ma wpływu na podatność na aquaplaning i komfort jazdy. Prawidłowe jest więc i nie ma wpływu na ogólne osiągi opony, jeżeli wzór bieżnika wydaje się mieć odmienną orientację po każdej stronie samochodu.

Uniroyal Water-flow Graphic Przepływ wody na śladzie opony.

Dlaczego warto kupić opony RainExpert 3 lub RainSport 3?

RainSport 3 jest letnią oponą do jazdy sportowej w każdych warunkach pogodowych, natomiast Uniroyal RainExpert 3 jest letnią oponą, która dostonale sprawdza się na mokrych nawierzchniach.

Technologia Skóry Rekina (SST), z bieżnikiem inspirowanym skórą rekina, zapobiega turbulencji cieczy i szybko usuwa wodę spod opony, jednocześnie oferując wysokie poziomy zabezpieczenia przed aquaplaningiem. Struktura bieżnika daje pełną kontrolę przy skręcaniu w lewo i w prawo oraz wysoką przyczepność na zakrętach.  


Powiązane tematy